Persbericht: Logocake voor een uniek relatiegeschenk

Persbericht: Logocake voor een uniek relatiegeschenk

Persbericht 29 november 2016
in krant groot Goeree-Overflakkee / tekst en foto: Jacquelien Wielaard

Cakebakkerij van der Spoel uit Stellendam heeft sinds kort een nieuw product toegevoegd aan het assortiment: de logocake. Een cake in diverse maten, gedecoreerd met een afbeelding naar keuze. Het bedrijf aan de Delta-industrieweg in Stellendam richt zich hiermee vooral op de relatiegeschenkenbranche. Iets te vieren of iets weg te geven als bedrijf, instelling of vereniging? Het kan met een cake, gedecoreerd met een logo, foto of tekst die de traktatie persoonlijk, herkenbaar en opvallend maakt.

Hennie van der Spoel, oprichter van Cakebakkerij van der Spoel, richt zich sinds 2005 uitsluitend op het produceren van cake. Dat doet hij samen met Frank Jongepier en, sinds dit jaar, ook met Ron van der Spoel. Na jarenlang de banketbakkerij van zijn vader en grootvader te hebben voortgezet besloot hij een andere weg in te slaan omdat hij te weinig groeimogelijkheden zag voor het banketbakkersbedrijf. Dat hij koos voor cake was niet helemaal toevallig want zijn ambachtelijke roombotercake was al erg populair. ‘Ik was altijd al bezig om de cake nog beter en lekkerder te maken. ‘Ik bleef er aan sleutelen totdat de cake de juiste smaak en structuur had,’vertelt hij. Zijn gedrevenheid wierp al snel zijn vruchten af want in 2009 moest worden uitgezien naar een groter pand waardoor het bedrijf zich verplaatste van Middelharnis naar Stellendam. Inmiddels levert het bedrijf een heel assortiment cakes aan verschillenden landelijke afnemers waaronder diverse supermarktketens.

Icing sheets
Met de lancering van de Logocake zet het bedrijf weer een nieuwe stap. ‘Er was vraag naar en toen hebben we het verder ontwikkelt. Het product is een uniek relatiegeschenk en draagt bij aan naamsbekendheid van bedrijf of organisatie.’ Klanten kunnen via de speciale website alles online regelen. Op logocake.nl kan het gewenste formaat (X, XL, XXL) en het aantal cakes worden gekozen. Per e-mail kan worden doorgegeven wat er op de cakes moet worden geprint. Dat kan een logo zijn met bijpassende versiering (bijv. Sint of Kerst) of boodschap. Of een foto van een product, team of klant. De afbeelding wordt geprint op eetbare zogeheten ‘icing sheets’. Deze geven een briljante, scherpe afdruk. Door de neutrale smaak van deze icing sheets komt de smaak van de cake volledig tot zijn recht.

Kwaliteit
Speciale wensen en ideeën zijn bespreekbaar. Zo is het ook mogelijk om het hele proces, tot en met het bezorgen van de cake, uit te besteden. Ook hier is het mogelijk om dit met de huisstijl van het bedrijf of de organisatie te doen.

Natuurlijk is de logocake net zo smakelijk als de rest van het assortiment want kwaliteit blijft voorop staan. Hennie van der Spoel leunt daarbij niet achterover. ‘De vraag van de consument verandert voortdurend. Men is kritisch over ingrediënten. Kan het gezonder en toch lekker? Daar willen we op in spelen om zo weer te komen tot nieuwe dingen.’